کافه محتوا

۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

این که آیا شما در حال بررسی ایمپلنت دندان کامل دهان، یا فقط جایگزینی برخی از دندان های از دست رفته هستید، داشتن برخی نگرانی ها غیر معمول نیست. به همین دلیل، مهم است که به جایگزین های مختلف ایمپلنت دندان نگاه کنید تا مطمئن شوید که بهترین تصمیم را برای سلامت دهان و دندان خود گرفته اید. علاوه بر هزینه ایمپلنت دندان، برخی از افراد نگران این هستند که لثه ها و استخوان فک خود را بریده اند. گزینه های متفاوتی برای جایگزینی دندان وجود دارد که می توانید برای بازگرداندن لبخند خود به آن ها مراجعه کنید.

ایمپلنت دندان چیست؟

برای درک بهتر گزینه های جایگزین جایگزین دندان ها، مهم است که دقیقاً بدانید ایمپلنت دندان چیست و گزینه های مختلف چیست. ایمپلنت نوعی دندان مصنوعی است که به پیچی که ارتودنتیست ها در استخوان فک شما قرار می دهند متصل می شود. چه ایمپلنت های دندانی کامل انجام دهید، چه چند ایمپلنت جداگانه برای دندان های از دست رفته، فرض یکسان است.

انواع مختلفی از ایمپلنت دندان وجود دارد، از جمله:

  • همه روی 4 ایمپلنت دندانی
  • همه روی 6 ایمپلنت دندانی
  • ایمپلنت های فردی
  • ایمپلنت دندان کامل دهان

 

همه روی 4 ایمپلنت دندان

این نوع مجموعه کاملی از دندان ها را در اختیار شما قرار می دهد، اما شما فقط باید چهار ایمپلنت برای دندان های بالا و چهار ایمپلنت برای دندان های پایین خود داشته باشید.

همه روی 6 ایمپلنت دندان

این نوع مشابه نوع بالا است. با این حال، به جای داشتن چهار ایمپلنت، شش ایمپلنت در قسمت پایینی و شش نوع دیگر دارید. مجموعه کاملی از دندان ها روی این شش ایمپلنت قرار می گیرند.

ایمپلنت های فردی

اگر فقط نیاز به تعویض برخی از دندان ها دارید، ممکن است ایمپلنت های فردی را در این نواحی انجام دهید. این امر امکان تعویض همزمان یک دندان از دست رفته را فراهم می کند.

ایمپلنت دندان کامل دهان

این نوع همه دندانهای طبیعی شما را با ایمپلنت دندان جایگزین می کند. متخصص ارتودنسی به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چه تعداد ایمپلنت برای جایگزینی همه دندان های شما لازم است.

مشکلات مربوط به همه در 4 ایمپلنت دندان و انواع دیگر

مشکلات احتمالی در مورد همه 4 ایمپلنت دندان و سایر انواع ایمپلنت وجود دارد. به طور متوسط ​​، ایمپلنت های دندانی پنج تا 10 درصد مواقع شکست می خورند. ممکن است سالها بعد یا حتی مدت کوتاهی پس از کاشت ایمپلنت مشکلاتی را تجربه کنید.

مشکلات احتمالی اولیه مربوط به ایمپلنت دندان عبارتند از:

  • عفونت: این می تواند در محل ایمپلنت ایجاد شود و با رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان و سیگار کشیدن این خطر بیشتر است.
  • میکرو حرکات ایمپلنت: این اغلب در صورتی اتفاق می افتد که دندانها زود روی ایمپلنت بروند. هر حرکتی ممکن است باعث شود که دندان به طور غیر طبیعی روی ایمپلنت قرار بگیرد.
  • واکنش آلرژیک: اگر به آلیاژ تیتانیوم حساسیت دارید، می تواند باعث از دست دادن طعم، تورم و سوزن سوزن شدن در محل شود.
  • عدم پشتیبانی کافی از استخوان: اگر ایمپلنت استخوان کافی برای حمایت از آن را نداشته باشد، این می تواند باعث شکست ایمپلنت شود.

برخی از افرادی که ایمپلنت دندانی دارند تا بعدها مشکلی را تجربه نمی کنند. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • در حالی که غیر معمول است، ممکن است بدن شما ایمپلنت را رد کند. علائم شامل افزایش درد، تب، تورم و لرز است.
  • هنگامی که ایمپلنت در فک بالا قرار دارد، می تواند وارد حفره سینوس شود.
  • آسیب بافتی یا عصبی. علائم شامل سوزن سوزن شدن یا بی حسی لب ها، صورت، زبان یا لثه است.

اگر ایمپلنت شما خراب شد، می توانید موارد زیر را تجربه کنید:

  • مشکل در جویدن
  • رکود صمغ
  • دندان یا ایمپلنت جایگزین شل می شود
  • التهاب لثه
  • افزایش تورم
  • ناراحتی یا درد شدید

برخی افراد همچنین هزینه ایمپلنت های دندانی را در هوستون خارج از بودجه خود می دانند. به همین دلیل، ممکن است بخواهید هزینه پل ها یا پروتزهای موجود در هوستون را بررسی کنید تا ببینید با بودجه شما بهتر عمل می کند یا خیر.

بهترین جایگزین برای کاشت دندان

اگر به دنبال جایگزین دیگری برای گزینه های ایمپلنت دندان هستید، انتخاب هایی دارید. در حالی که دندان های مصنوعی عموماً موردی است که اکثر مردم در ابتدا به آن توجه می کنند، مهم است که قبل از انتخاب بهترین گزینه، همه گزینه ها را بررسی کنید.

 

ایمپلنت دندان

پروتزهای ایمپلنت پشتیبانی شده چیست؟

پروتزهای ایمپلنت در اصل با پروتزها و ایمپلنت های دندانی ازدواج می کند. فقط توجه داشته باشید که هزینه آن در هوستون بیشتر از هزینه پروتزهای سنتی است. برای این گزینه، شما مجموعه ای از پروتزها دارید، اما از آنجا که به ایمپلنت متصل می شوند، پشتیبانی بهتری دارند. مانند ایمپلنت های سنتی، آنها در استخوان فک شما پیچ می خورند. به همین دلیل، پروتز حرکت نمی کند و نیازی به استفاده از چسب مصنوعی نیست.

دندان مصنوعی سنتی چیست؟

دندان های مصنوعی جایگزین دندان های از دست رفته می شوند، اما می توانید آنها را برای تمیز کردن بردارید. بسته به تعداد دندان های از دست رفته ای که باید جایگزین کنید، دو نوع مختلف را باید در نظر گرفت.

یک مجموعه کامل مستلزم این است که هرگونه دندان طبیعی موجود را بردارید زیرا آنها برای جایگزینی همه آنها کار می کنند. هنگامی که دندانپزشک دندانهای طبیعی خود را برمی دارد، انتظار داشته باشید حدود سه تا 12 هفته منتظر بمانید تا بتوانید پروتز جدید خود را در محل مورد نظر قرار دهید.

همچنین یک پروتز فوری وجود دارد که می توانید هنگام تهیه یک ست کامل آن را در نظر بگیرید. این نوع پروتز به محض برداشتن تمام دندانهای طبیعی باقی مانده آماده است. این بدان معناست که مجبور نیستید در طول دوره بهبودی بدون دندان بمانید. با این حال، از آنجایی که لثه ها و استخوان ها با گذشت زمان کوچک می شوند، به احتمال زیاد شما نیاز به تنظیمات بیشتری با یک پروتز فوری دارید تا مطمئن شوید که همیشه راحت قرار می گیرند.

اگر بقیه دندانهای طبیعی شما سالم هستند، ممکن است از یک پروتز جزئی استفاده کنید که فقط جایگزین دندانهای از دست رفته می شود. با استفاده از این گزینه، ممکن است نیازی به برداشتن هیچ دندان طبیعی قبل از استفاده از پروتز نداشته باشید. این نوع معمولاً با استفاده از چارچوب فلزی در دهان شما قرار می گیرد تا در جای خود ثابت بماند.

اگر از پروتز جزئی استفاده می کنید، t به جلوگیری از حرکت دندانهای طبیعی موجود کمک می کند. این می تواند به جلوگیری از مشکلات ناشی از عدم هماهنگی در آینده کمک کند. در مقایسه با برخی دیگر از وسایل دندانپزشکی، ظاهر طبیعی دارند و تشخیص اینکه شما از پروتز دندان استفاده می کنید سخت است.

تا زمانی که از پروتزهای خود مراقبت می کنید، می توانید انتظار داشته باشید که طول عمر آنها بین 7 تا 10 سال باشد. پس از این زمان، ممکن است نیاز به تعدیل داشته باشید تا از مناسب بودن آنها اطمینان حاصل کنید تا هنگام صحبت و غذا خوردن راحتی و راحتی را تضمین کنید.

پل های پشتیبانی شده از ایمپلنت چیست؟

اگر بیش از سه دندان متوالی از دست رفته اید، یک پل دندان می تواند آنها را جایگزین کند، اما آماده سازی می تواند خطر پوسیدگی یا شکستگی دندان را افزایش دهد. در این موارد، شما ممکن است یک پل با پشتیبانی ایمپلنت را به عنوان جایگزینی برای گزینه ایمپلنت دندان در نظر بگیرید.

در دو طرف پل ایمپلنت دندان قرار دارد. این محافظت از دندانهای مجاور شما را تضمین می کند و اطمینان می دهد که بریج دارای پایه ای مطمئن است. در حالی که این هنوز یک نوع ایمپلنت است، زیرا از دو دندان برای لنگر زدن چندین دندان کاذب استفاده می کند، از نظر زمان بهبودی و راحتی می توان از چندین ایمپلنت ترجیح داد.

بریج دندان چیست؟

بریج دندان جایگزین ارزان تری برای ایمپلنت دندان است، اما برای همه شرایط مناسب نیست. اگر هنوز آمادگی لازم برای دندان مصنوعی را ندارید، می توانید موارد زیر را در نظر بگیرید:

پل متصل به رزین: این نوع دارای بال در هر طرف دندان مصنوعی است. سپس بالها به دندان طبیعی در هر طرف متصل می شوند تا فضایی را که در آن دندان از دست رفته پر کنید.

بریج سنتی: این نوع نیز به دندانهای موجود شما متصل می شود تا از دندان مصنوعی پشتیبانی کافی را ارائه دهد. تاج بر روی دندان های طبیعی شما به عنوان پشتیبان پل عمل می کند.

پل کنسول: این نوع از نظر نحوه عملکرد و آمادگی لازم تقریباً شبیه یک پل سنتی است. تفاوت این است که تنها یک طرف دندان مصنوعی از بریج پشتیبانی می کند.

ایمپلنت فوری چیست؟

اگر می خواهید ایمپلنت انجام دهید، اما نمی خواهید مدتی منتظر بمانید تا دندان های کاذب روی محل قرار گیرند، این گزینه یکی از مواردی است که باید در نظر بگیرید. به شما این امکان را می دهد که دندانهای کاذب موقت را در حالی که منتظر مجموعه نهایی دندانهای خود هستید که در ایمپلنت شما دائمی هستند، قرار دهید.

چگونه می توان گزینه های دیگر را به غیر از ایمپلنت دندان کاوش کرد

اولین کار این است که با یک متخصص ارتودنسی معتبر با تجربه، مانند کسانی که در کلینیک دندانپزشکی دکتر سریتا کار می کنند، کار کنید. بررسی ها را بررسی کنید و حتماً مشاوره داشته باشید تا بتوانید با متخصص ارتودنسی ملاقات کرده و جایگزین های موجود برای ایمپلنت های دندانی را شخصاً بررسی کنید. این امر باعث می شود تا سوالات خود را راحت تر کرده و جایگزین ایمپلنت های دندانی را که مناسب شماست پیدا کنید.

می بینید که چندین جایگزین برای ایمپلنت دندان وجود دارد. بررسی کنید کدام یک از گزینه های جایگزین مناسب دندان با توجه به بودجه شما است تا بهترین گزینه ها را برای شما محدود کند. در مرحله بعد، در مورد جایگزینی برای ایمپلنت های دندانی فکر کنید که بیشترین راحتی را با آن دارید. این امر به شما کمک می کند تا علاوه بر ایمپلنت های دندانی که متناسب با بودجه، ترجیحات و شیوه زندگی شماست، از پروتزهای دندانی یا یکی از گزینه های دیگر استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و تعیین وقت مشاوره ایمپلنت دندان، امروز با https://drserita.com در تماس بگیرید.

  • dofivac137 dofivac137