کافه محتوا

۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ایمپلنت های دندانی به روشی رایج برای جایگزینی دندان های از دست رفته یا آسیب دیده تبدیل شده اند. بسیاری از متخصصان دندانپزشکی آنها را به عنوان جایگزینی برای روش هایی که قبلاً در دندانپزشکی رایج بودند ارائه می دهند. به لطف میزان موفقیت فوق العاده ایمپلنت های دندانی، برداشتن دندان آسیب دیده و جایگزینی آن با ایمپلنت در بسیاری از شرایط یک گزینه درمانی مناسب است.

ایمپلنت های دندانی چیست؟

ایمپلنت دندان جایگزینی برای ریشه دندان از دست رفته است. همانطور که از نام آن پیداست، بخشی است که به عنوان ریشه عمل می کند، در خود استخوان فک کاشته می شود. همچنین برای پشتیبانی از انواع ترمیم های ثابت و متحرک دندان استفاده می شود. در یک فرد سالم، ایمپلنت معمولاً طی چهار تا شش ماه پس از قرار دادن کاملاً با استخوان فک ادغام می‌شود.

ترمیم هایی که توسط ایمپلنت های دندانی پشتیبانی می شوند، برخی از طبیعی ترین و طبیعی ترین گزینه های جایگزین برای دندان های از دست رفته هستند. برخلاف پروتزهای معمولی، ترمیم های دندانی که روی ایمپلنت نگه داشته می شوند، هنگام صحبت، خندیدن یا غذا خوردن حرکت نمی کنند. ایمپلنت های دندانی همچنین با کمک به جلوگیری از تحلیل استخوانی که می تواند صورت شما را پیر به نظر برساند، سطح سالمی از استخوان فک را حفظ می کند.

انواع ایمپلنت های دندانی

انواع مختلفی از ایمپلنت های دندانی موجود است که هر کدام ویژگی ها و کاربردهای متمایز خود را دارند. برای هدف بحث، ما بر روی انواعی تمرکز خواهیم کرد که معمولاً در سال 2021 و بعد از آن استفاده می شوند.

ایمپلنت اندوستال

اینها انواع ایمپلنت های دندانی هستند که امروزه در همه جا تبلیغ می شوند. ایمپلنت های اندوستئال با جراحی مستقیماً در استخوان فک کاشته می شوند. هنگامی که ایمپلنت به استخوان اطراف چسبیده شد، قسمت بالایی ایمپلنت باز می شود و یک اتصال تخصصی به ایمپلنت متصل می شود. دندان های مصنوعی به ضمیمه ها متصل می شوند.

ایمپلنت‌های اندوستئال انفرادی کاربردهای زیادی در دندانپزشکی دارند، چه به صورت جداگانه برای حمایت از یک تاج یا در ترکیب با ایمپلنت‌های اضافی برای پشتیبانی از پل ثابت یا پروتزهای متحرک. به دلیل تطبیق پذیری آنها، هزینه کل هر مورد مربوط به ایمپلنت های اندوستال می تواند بسیار متفاوت باشد، بسته به تعداد ایمپلنت های مورد نیاز، تعداد ایمپلنت هایی که در طی یک عمل جراحی قرار می گیرند، در صورت نیاز به تقویت استخوان یا پیوند، و نوع ترمیم نهایی. استفاده شده.

ایمپلنت ساب پریوستئال

فریم تیتانیومی نوعی ایمپلنت دندانی است که برای مطابقت با کانتور استخوان فک ساخته می شود. بافت پوشاننده استخوان از طریق جراحی منعکس می‌شود تا قاب با پایه‌ها یا یک نوار پیوسته دست نخورده در بالای استخوان قرار گیرد. قاب در سه نقطه به استخوان محکم می شود. سپس بافت بسته می شود و اجازه داده می شود تا در اطراف قاب بهبود یابد تا کل دستگاه در جای خود ثابت بماند.

پروتزها برای چسباندن به میله یا ستون هایی که از لثه عبور می کنند ساخته می شوند. این روش مخصوصاً برای بیمارانی طراحی شده است که فک پایین بسیار جذب شده دارند، جایی که حمایت استخوانی کافی برای ایمپلنت های اندوستال وجود ندارد. این روش تا حدودی از بین رفته است، زیرا تهاجمی است و مستعد ابتلا به عفونت های مکرر است که در اطراف پست هایی که از بافت لثه بیرون زده است، ایجاد می شود. انتظار داشته باشید که 20000 تا 50000 دلار برای پروتز دندان مصنوعی با فریم راموس خرج کنید.

مینی ایمپلنت دندان

مینی ایمپلنت های دندانی دارای ساختار پیچی مشابه ایمپلنت های اندوستال هستند. این نوع ایمپلنت دندان بر خلاف همتایان ایمپلنت معمولی خود، از یک طرح پیچ یک تکه تشکیل شده است که قطر آن کمتر از 3 میلی متر است و دارای انتهای توپی شکلی است که مخصوصاً برای چسباندن دندان مصنوعی ساخته شده و از بافت لثه بیرون زده است.

مینی ایمپلنت‌های دندانی به دلیل اندازه کوچک‌ترشان می‌توانند برای تثبیت پروتز تحتانی در بیمارانی که پهنای استخوان محدودی دارند یا برجستگی لبه‌های چاقو دارند مفید باشد. این به آنها این امکان را می دهد که بتوانند به راحتی از دندان مصنوعی پایین استفاده کنند. بسته به آناتومی بیمار و کیفیت مواد پروتز مورد استفاده، محدوده قیمت یک پروتز تکی که با ایمپلنت‌های مینی دندان ثابت می‌شود، از 2000 دلار تا 5000 دلار است.

ایمپلنت زیرکونیا

از دهه 1960، ایمپلنت های ساخته شده از تیتانیوم به استاندارد تبدیل شده اند و از نرخ موفقیت بلندمدت در حدود 95 درصد برخوردار هستند. اما ایمپلنت های زیرکونیا به دلیل زیست سازگاری، پاسخ بافت نرم و زیبایی شناسی به عنوان جایگزینی برای ایمپلنت های تیتانیوم معمولی در حال ظهور هستند.

از آنجایی که آنها به رنگ دندان هستند، هیچ رنگ تیره ای از طریق لثه نشان داده نمی شوند، که در صورت استفاده برای جایگزینی دندان های جلویی می تواند یک مزیت باشد. از آنجایی که تنها تعداد کمی از پزشکان با قرار دادن آنها آشنا هستند، ایمپلنت های زیرکونیا در حال حاضر بازار ویژه ای را دارند و در مقایسه با ایمپلنت های اندوستئال تیتانیوم هزینه بسیار بالاتری دارند.

انواع ایمپلنت های دندانی

دو ایمپلنت در نواحی نیش فک پایین برای حفظ سطح استخوان و جلوگیری از حرکت پروتز تحتانی از این طرف به سمت دیگر قرار داده می شود. این باعث می شود که راحت تر غذا بخورید و صحبت کنید. دندان مصنوعی همچنان روی لثه شما قرار می گیرد و مانند یک پروتز معمولی در پشت قرار می گیرد.

موارد متعدد ایمپلنت

تعداد ایمپلنت های مورد استفاده به آناتومی و اندازه کلی فک بستگی دارد. این یکی از همه کاره ترین تکنیک هاست. ایمپلنت ها به طور مساوی در داخل استخوان قرار می گیرند تا ترمیم نهایی را تضمین کنند. اگر بیمار از کار با پروتز متحرک خسته شود و بخواهد ترمیم احساس طبیعی تری داشته باشد، ضمیمه های ایمپلنت ممکن است به ترمیم های پیچ دار تبدیل شوند که می توانند درست مانند دندان های طبیعی از آنها مراقبت کنند.

تکنیک All-on-4

چهار ایمپلنت - دو تا در نواحی نیش و دو ایمپلنت در دو طرف نزدیک به پشت دهان - برای حمایت از یک پروتز کامل یا یک پل پیچ دار قرار می گیرند. این روش برای بیماران با قوس کوچک یا با دهانه های محدود به خوبی جواب می دهد.

هنگامی که بیماران آناتومی دارند که امکان قرار دادن ایمپلنت ایده آل را نمی دهد، می توان ایمپلنت های خلفی طولانی تری را در زوایای حاد قرار داد تا فاصله بین اتصالات ایمپلنت بهبود یابد. این باعث می شود پروتز نهایی یا ترمیم پایدارتر شود زیرا نیروهای جویدن در محدوده وسیعی که ممکن است توزیع می شوند.

ایمپلنت های فوری

با استفاده از ایمپلنت فوری، یک تاج یا پروتز موقت بلافاصله پس از کاشت ایمپلنت به ایمپلنت متصل می شود، مشروط بر اینکه ایمپلنت ها به ثبات اولیه دست یابند. این بدان معنی است که ایمپلنت ها در هنگام قرار دادن محکم هستند - تا زمانی که جراحی در حال انجام باشد، این را نمی دانید. از آنجا که نیروهای جویدن روی ایمپلنت ها قبل از بهبودی محل های جراحی قرار می گیرند، احتمال شکست آنها بیشتر است. بیماران اغلب باید ماه ها به یک رژیم غذایی نرم پایبند باشند تا به ایمپلنت ها این فرصت داده شود تا به طور کامل با استخوان ادغام شوند.

ایمپلنت های زیگوماتیک

همانطور که از نام آن پیداست، این نوع ایمپلنت های دندانی با جراحی در قوس زیگوماتیک (استخوان های گونه) بیمار قرار می گیرند. آنها برای بیمارانی که مقدار کافی استخوان ندارند یا فاقد تراکم استخوان (کیفیت استخوان) کافی در قوس بالایی برای حمایت از ایمپلنت اندوستال هستند، مناسب هستند.

این روش کاملاً پیچیده است و به جراحی بسیار تهاجمی‌تری نیاز دارد تا ایمپلنت را در مکان دورتر ثابت نگه دارد. این روش برای جایگزینی یک یا دو دندان منفرد ایده آل نیست و معمولاً برای بازسازی کامل دهان یا موارد پروتز هیبریدی استفاده می شود. هزینه یک مورد شامل ایمپلنت های زیگوماتیک به طور متوسط ​​بین 20000 تا 50000 دلار است.

چگونه بهترین ایمپلنت دندان را برای خود انتخاب کنیم؟

در اینجا برخی از ملاحظات کلیدی در تصمیم گیری در مورد ایمپلنت شما آورده شده است.

امیدوارید با درمان به چه چیزی برسید؟

تصمیم بگیرید چه چیزی برای شما مهم است. آیا ثابت کردن پروتز پایین با اوردنچر ایمپلنت کیفیت زندگی شما را بهبود می‌بخشد؟ یا نیاز دارید که پروتز آنقدر ایمن باشد که اصلا تکان نخورد؟

زمان بهبودی و بهبودی چقدر است؟

بدن برای بهبودی پس از جراحی به زمان نیاز دارد. با این اوصاف، برای موفقیت جراحی ایمپلنت، باید از سلامت خوبی برخوردار باشید. آیا می توانید با ناراحتی های دوران گذار کنار بیایید تا در نهایت بهترین نتیجه ممکن را به دست آورید؟

قیمت آن چند است؟

به طور کلی، ایمپلنت های بیشتر، ترمیم ها را بهتر ایمن می کنند. داشتن تعداد بیشتر و بهترین نوع ایمپلنت دندان، حسی شبیه به دندان طبیعی به بیمار می دهد. اما هزینه ای در ارتباط با بالاترین سطح راحتی وجود دارد. چقدر دوست داری خرج کنی؟

ایمپلنت های دندانی شایسته ترمیم زیبایی هستند

قرار دادن ایمپلنت عالی برای حفظ استخوان و حفظ فرم صورت شما بسیار مفید است. اما کاشت ایمپلنت به تنهایی تا این حد ادامه دارد. چیزی که واقعاً راحتی و ظاهر شما را بهبود می بخشد، ترمیم های زیبایی است که توسط ایمپلنت ها پشتیبانی می شوند.

ما در مرکز اروپایی پروتز، راه حل های جایگزینی با ایمپلنت داریم که می تواند عزت نفس و کیفیت زندگی شما را کاملاً تغییر دهد. با یکی از دندانپزشکان مجرب ما قرار ملاقات بگذارید تا بفهمید اروپایی ها چه کاری می توانند انجام دهند تا لبخندی را که همیشه می خواستید به شما هدیه دهد. اولین قدم برای آینده شما فقط یک تماس تلفنی یا کلیک کردن است.

منبع: https://eurodenture.com/blog/best-types-of-dental-implants/

 

  • dofivac137 dofivac137