کافه محتوا

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دیدن یک زمان دیدن دو قاره ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ، اما این یک واقعیت است که می توانید استانبول ، شهر استانبول ترکیه را با چشم خود ببینید. البته این تنها مورد نیست! وقتی به استانبول می روید ، در تاریخ غرق می شوید. تاریخی که نشان دهنده عظمت امپراتوری عثمانی و امپراتوری روم در این شهر است. البته چشم این شهر به اینجا ختم نمی شود و جدا از تاریخ و تمدن ، می توانید یکی از مدرن ترین شهرهای جهان را نیز ببینید. بعد از تمام تور در بهترین هتل استانبول اقامت کنید. جالب خواهد بود بدانید که بسیاری از افراد در سفر به استانبول از این که نمی توانند همه مکان های این شهر را به خوبی طی کنند ، پشیمان می شوند و اکنون شما از تهران و شهرهای دیگر شما عاشق این شهر به استانبول سفر می کنید شما یک پیشنهاد جذاب از طرف افراد دارید. به شهر این شهر نگاه کنید.

بیایید کمی بیشتر با استانبول آشنا شویم و سپس بدانیم که چرا استانبول محبوب ترین مقصد گردشگری است.

اگر می خواهید سفر به استانبول را برای پاییز خریداری یا بفروشید با ما همراه باشید. تور ترکیه شامل استانبول ، آنتالیا ، بدروم ، کاساداسی و شهرهای دیگر است. در این میان تورهای استانبول از نظر تعداد گردشگر همیشه در لیست محبوب ترین تورهای جهان بوده اند ، بنابراین تور  برای ایجاد خاطرات به یاد ماندنی به شما کمک می کند. قصد دارد سالانه میلیون ها گردشگر از کشورهای مختلف برای دیدن استانبول سفر می کنند. این شهر بزرگ و تاریخی استانبول قرن هاست که به دلیل موقعیت استراتژیک خود غارت شده است و این یکی از دلایل اصلی حمله به ارتش های بزرگ است. مانند یونانی ها ، رومی ها و ونیزی ها ، این سرزمین غارت شد و شهر استانبول در انتهای جاده افسانه ای ابریشم ، یک مسیر تجاری بسیار مهم بین آسیا و اروپا واقع شده بود و از رونق خوبی برخوردار بود. زیرا بسیاری از بازرگانان از سفر در جاده ابریشم استانبول رضایت داشتند و تصمیم به ماندن در این شهر گرفتند. در دوران باستان ، امپراتوری های مختلف فقط استانبول را غارت می کردند و هیچ اثری از آنها باقی نماند تا زمان حمله بیزانس ، بیزانسی ها با موزاییک ها و کف های باشکوه به کلیساهای باشکوه خود بر روی دیوار حمله کردند. برخی از آثار معجزه آسای استانبول هنوز پابرجا هستند و هنگامی که امپراتوری عثمانی به قدرت رسید ، این بناهای دوره بیزانس ساخت مساجد با تزئینات تحسین برانگیز را برای دولت عثمانی تشویق می کردند. امروزه گالری ها ، موزه ها و نمایشگاه های مختلفی در طول سال برگزار می شود تا گردشگران از سراسر جهان با هنر و فرهنگ استانبول آشنا شوند.

استانبول مجموعه ای از انواع مقاصد گردشگری را در خود جای داده است و بنابراین ، سفر به استانبول برای هر سلیقه ای دلپذیر خواهد بود. اگر این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید ، با تور مسافرتی آژانس رفاه استانبول تجربه سفری پایدار و به یاد ماندنی خواهید داشت.

  • dofivac137 dofivac137
  • ۰
  • ۰

همانطور که می دانید مرز بین ایران و ترکیه در مارس 2017 به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته شد ، در این بین ما به بسیاری از مسافران عزیزی که قصد دارند هر روز به ترکیه سفر کنند و اخبار مرز ایران و ترکیه پاسخ می دهیم. بپرسید و متأسفانه نه ما می توانیم این تجهیزات را به عزیزان خود بفروشیم اما اگر قصد دارید در هنگام شیوع ویروس کرونا به ترکیه بروید ، موارد زیر را در نظر بگیرید:
طبق آخرین اخبار (21 سپتامبر) ، شرکت های هواپیمایی ایرانی و دو شرکت هواپیمایی ترکیه اعلام کردند که پروازها از ایران به ترکیه از اول اکتبر امکان پذیر است و ما می بینیم که سفر مسافران و خرید بلیط امکان پذیر است. بنابراین ، طی چند روز آینده می توان آینده صنعت گردشگری ترکیه را با نرخ خطای کمتری پیش بینی کرد.
در این زمان (هفته گذشته سپتامبر 2016) فقط با پرواز به قطر می توانید از ایران به ترکیه پرواز کنید.
برای استفاده از پرواز قطر ، باید پرواز برگشتی را از همان شرکت هواپیمایی خریداری کنید. برای استفاده از پرواز قطر ، باید تست منفی کرونا را که بیش از 72 ساعت بیشتر نیست ، بیاورید.
پروازهای هواپیمایی قطر گران هستند و توصیه می کنم از آنها استفاده نکنید مگر اینکه سفر شما ضروری باشد. اجازه ندارید بدون ماسک به فرودگاه بروید.
همچنین می توانید از طریق دو مرز زمینی Bazar و Cerro وارد ترکیه شوید ، جایی که فقط اقامت دائم یا دانشجویان ترکیه مجاز به ورود به این کشور هستند.
ساکنان موقت یا اجاره خانه ها از طریق زمینی اجازه ورود به ترکیه را ندارند.
مرز بین بازار و دهانه رحم بسیار شلوغ است و ممکن است مجبور شوید تمام روز یا شب را در آنجا بمانید.
لطفاً در حال حاضر از هواپیمایی های ایرانی یا ترکی بلیط خریداری نکنید ، و دوباره تأکید شده است که فقط هواپیمایی قطر می تواند از طریق ایران ، دوحه ، ترکیه ترانزیت کند.
تور ترکیه 99
می توانید یک سفر ارزان به ترکیه بخرید و به یک کشور اروپایی سفر کنید. برگزاری تعدادی از جشنواره ها در استانبول ، جشنواره های خرید و همچنین جاذبه های گردشگری متعدد و فعالیت های اوقات فراغت دلیل خوبی برای یک سفر به یاد ماندنی به ترکیه است. در هر فصلی از سال ، می توانید تور ترکیه را با قیمت های مختلف خریداری کنید (البته قبل از اپیدمی کرونا بود ، و اکنون ما همیشه سعی می کنیم جدیدترین تور را در فهرست های وب سایت به شما ارائه دهیم) ، اما بیشتر گردشگران فصل بهار و تابستان را برای سفر به ترکیه انتخاب می کنند. اگر می خواهید سفر شما مطابق با جشنواره ها یا جشن های ترکیه باشد ، می توانید ماه های دیگر به این کشور زیبا سفر کنید. همچنین می توانید قیمت سفر زمینی و تور هوایی ترکیه را از طریق منوی وب سایت Finder مشاهده کنید. در این صفحه ، سعی می کنم به سوالات متداول پاسخ دهم.
قیمت تور هوایی ترکیه و تور هوایی ترکیه را بررسی کنید
هزینه تورهای اروپایی برای شما سنگین است ، اما اگر شما علاقه مند به سفر به کشوری با شهرهای سبک اروپایی هستید ، ترکیه یک انتخاب عالی برای ایرانیان است. استانبول بین دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و ما می دانیم که خیابان ها و رستوران های سبک فرانسوی آن یادآور شهرهایی مانند پاریس و مارسی است.
سفرهای هوایی و سفرهای هوایی ترکیه همیشه محبوب ترین راه برای سفر به ترکیه بوده است ، اما با وجود تورم چشمگیری که اقتصاد ایران را در طی سه سال گذشته آزار داده است ، بیا. وان ، تور لند توربیزون و ... محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند.
فکر می کنید خرید تور لند در ترکیه چقدر عاقلانه است؟
هزینه سفر هوایی به ترکیه به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آنها مقصد سفر است به عنوان مثال سفر به استانبول ارزانتر از سفر به آنتالیا است. خط هوایی که پرواز شما را کنترل می کند عامل دیگری است که بر قیمت ها تأثیر می گذارد ، به عنوان مثال ، اگر از پروازهای ایرانی استفاده می کنید ، هزینه سفر شما قطر یا ترکیش ایرلاینز یا امارات متحده عربی است. ، همانطور که ارزان تر از پروازها خواهد بود.


تور ترکیه 99
قیمت تور زمینی ترکیه
در بالا اشاره کردم که با افزایش هزینه سفر هوایی ، بسیاری از ایرانیان جذب تورهای زمینی در ترکیه می شوند. تور زمینی خارجی یکی از مواردی است که مستقیماً تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته است زیرا مرزهای هوایی بین ایران و ترکیه برای چند هفته بازگشایی شده اند ، اما در آن زمان بازدید زمینی دیگر انجام نشده است ، بنابراین باید منتظر بمانیم. و ما باید ببینیم که هزینه سفر زمینی در ترکیه پس از پایان قیوم 19 چقدر خواهد بود و ما فقط می توانیم قیمت ها را بیش از اپیدمی پیش بینی کنیم. به محض ارائه تور زمینی ، می توانید از بالای این صفحه به آنها دسترسی پیدا کنید.
بازدید از استانبول ترکیه
تور ارزان استانبول همیشه محبوب ترین مقصد گردشگری ترکیه در بین ایرانیان است زیرا می توان گفت استانبول یک شهر کامل است. تعداد زیادی از طرفداران استانبول تور استانبول لند را فروختند. سفر به ترکیه با قطار در بین اروپایی ها نیز محبوب است و مردم کشورهای اروپایی علاقه بیشتری به سفر با ترکیه با ماشین یا قطار دارند. اکنون امکان مشاهده و خرید انواع تورهای معروف ترکیه و سایر کشورها با ایرانیان در جستجو و یافتن برای شما امکان پذیر است.

تور لحظه آخری ترکیه و تور ارزان استانبول
دیدار لحظه آخری از ترکیه و ترکیه ارزان
ایرانی ها علاقه زیادی به تورهای لحظه آخری و در واقع لحظه آخر دارند

  • dofivac137 dofivac137
  • ۰
  • ۰

بدون شک ، هزینه های زندگی در ترکیه عامل محرکه ای است که به مهاجران کمک می کند تا تصمیم بگیرند که آیا باید اقدام به اخذ اقامت ترکیه بکنند یا نه؟ این گفته قدیمی که در مورد انتخاب سبک زندگی ما صحبت می شود ، پول جهانی را دور می زند ، قطعاً درست است ، اما ترکیه می تواند مکانی شگفت آور برای زندگی باشد. پیش از شروع بررسی متوسط ​​هزینه ها ، عواملی وجود دارد که باید بخاطر بسپارید.

 

حداقل دستمزد در ترکیه چیست؟

 

حداقل دستمزد ماهانه 2.324 لیر است که کارفرما تمام مهرهای مراقبت های بهداشتی و بازنشستگی را با نام SGK پرداخت می کند. یک فرد مجرد برای پرداخت اجاره برای این مبلغ یک سبک زندگی کاملاً ابتدایی دارد.

 

تفاوت های منطقه ای در هزینه های زندگی

 

مانند هر جای دیگر دنیا ، زندگی در یک شهر هزینه های بالاتری را متحمل می شود. در ترکیه ، گرانترین مکان برای زندگی در استانبول ، قطب شلوغ تجارت ، امور مالی ، جهانگردی و اقتصاد. همچنین اجاره های بالاتر ، هزینه های روزمره مانند حمل و نقل ، خرید غذا و زندگی شبانه هزینه بیشتری دارند. خانواده ای که مجبور به پرداخت اجاره یا رهن نیست می تواند با ماهیانه تقریبی 6.845 لیر سبک زندگی خوبی داشته باشد.

با این حال ، در سواحل اژه و مدیترانه ، هزینه های زندگی به طور چشمگیری کاهش می یابد. در مقایسه با مقاصد مشهور مهاجرت مانند فتحیه ، زندگی در استانبول تقریباً 20٪ گران تر است. یک زوج مهاجری که در فتحیه املاک دارند می توانند از یک سبک زندگی متوسط ​​به طور متوسط ​​با 3000 لیر در ماه برخوردار شوند.

هزینه زندگی در ترکیه

نرخ ارز و حساب های پس انداز با بهره بالا

 


در حال حاضر ، بسیاری از مهاجران که از کشور خود حقوق بازنشستگی دریافت می کنند ، به لطف نرخ ارز عالی بین لیر ترکیه و ارزهای دیگر مانند پوند ، یورو و دلار آمریکا ، از یک سبک زندگی مجلل برخوردار می شوند.

اگر حقوق بازنشستگی یا درآمد ماهانه خود را به ارز خارجی دریافت می کنید و تصمیم می گیرید که آیا می توانید هزینه زندگی در ترکیه را داشته باشید ، به یاد داشته باشید که نوسان نرخ ارز را در نظر بگیرید.

بسیاری از مهاجران نیز سرمایه خود را در حساب های پس انداز با سود بالا قرار می دهند و با بهره ای که ماهانه برداشت می کنند زندگی می کنند. برای هر کسی که دارایی قابل توجهی داشته باشد ، از 8 تا 10 درصد شروع می شود ، این یک روش سودمند برای تأمین هزینه های زندگی است.

بنابراین ، بیایید چند عدد را خرد کنیم تا بدانیم در ترکیه گران و ارزان است.

شکست هزینه های زندگی در ترکیه
سیگار کشیدن و نوشیدن
طی پنج سال گذشته ، ترکیه مالیات بالاتری بر الکل و تنباکو وضع کرده است که می تواند فشار قابل توجهی در بودجه شما ایجاد کند. هر کسی که یک بسته سیگار در روز سیگار بکشد و یک لیوان الکل بنوشد ، بسته به مارک تجاری به طور متوسط ​​900 تا 1.000 لیر در ماه پرداخت خواهد کرد.
رانندگی و تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه
گرچه هزینه بنزین به اندازه کشورهای اروپایی مانند یونان یا پرتغال نیست ، اما هنوز دو برابر ایالات متحده آمریکا و روسیه است. به همین دلیل ، بسیاری از ترک ها اتومبیل های دیزلی رانندگی می کنند که هزینه های کمتری را متحمل می شوند. صاحبان اتومبیل همچنین باید تقریباً 5.000 لیر سال را برای هزینه هایی مانند MOT ، بیمه و تعمیرات اختصاص دهند.
بهداشت و اقامت
برای اقامت بیش از 90 روز در ترکیه به مجوز اقامت نیاز دارید و اگر زیر 65 سال ندارید ، به مراقبت های بهداشتی اجباری نیز نیاز خواهید داشت. زوجی که مجوز اقامت یک ساله را خریداری می کنند و برنامه دولتی SGK را برای خارجی ها انتخاب می کنند باید سالانه حدود 7000 لیر در نظر بگیرند.
صورتحساب های خانگی
اینجاست که هزینه های زندگی در ترکیه زیاد به نظر می رسد زیرا اداره یک خانوار بسیار ارزان است. مجبور نیستید مجوز تلویزیون بخرید و در مناطق خاص دور از استانبول و شهرهای بزرگ ، اجاره می تواند ماهیانه 700 لیر باشد.
در بیشتر خانه ها ، بنزین از بطری ها از مغازه های محلی نیز خریداری می شود و یک بطری بزرگ که به طور متوسط ​​120 لیر قیمت دارد ، می تواند تا یک سال دوام داشته باشد. (زیر تخمین زده می شود قیمت متوسط ​​است.)
برقی: 250 لیر در ماه اما با محدود کردن مصرف تهویه مطبوع می توان آن را به شدت کاهش داد.
آب و فاضلاب: ماهیانه 40 لیر
تعمیر و نگهداری مشترک: 100 تا 500 لیر در ماه بسته به امکانات ارائه شده.
مالیات شورای: 200 لیر در سال بسته به دارندگان سند مالکیت و باند قیمت ملک شما.
بیمه: بیمه دپرم در ترکیه اجباری است. از 150 تا 250 لیر متغیر است ، هزینه بستگی به محل خرید ملک و اندازه آن دارد. پوشش آتش ، سرقت و خسارت اختیاری است و هزینه های آن از تهیه کننده به تأمین کننده دیگر متفاوت است.
تلفن ، اینترنت و تلویزیون ماهواره ای: یک جنگ قیمت بین شرکت های مخابراتی و سرگرمی ترکیه وجود دارد ، به این معنی که معاملات فوق العاده ای برای خرید وجود دارد. به عنوان مثال ، Turk Telekom اینترنت ، تماس های تلفنی و بسته های ماهواره ای تلویزیونی را به صورت نامحدود ارائه می دهد که کانال های انگلیسی و ترکی را فقط با 130 لیر در ماه نشان می دهد.
خواندن بیشتر: اگر قبلا در ترکیه ملک خریداری نکرده اید ، این مقاله در مورد هزینه ها و هزینه های اضافی به شما کمک می کند. در غیر اینصورت ، اگر در مورد زندگی در ترکیه سوالات دارید ، با نمایندگان فروش ما تماس بگیرید ، که خوشحال خواهند شد که به شما کمک کنند.

  • dofivac137 dofivac137
  • ۰
  • ۰

استانبول بزرگترین شهر جهان است که در دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است. بسیاری از جاذبه های گردشگری استانبول از این شهر به مقصد گردشگری محبوب ترکیه تبدیل کرده است. این امر امکانات و امنیت بسیاری را در اختیار گردشگران قرار داده است. بدون شک یکی از مهمترین مکانهای مسلمانان و حتی غیرمسلمانان ، مساجد تاریخی استانبول است که هر کدام بیانگر اعتقادات و معماری گذشته است. ایاصوفیه یکی از مساجد تاریخی استانبول است که بسیاری از گردشگران آن را نمادی از ترکیه می دانند ، یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در این منطقه.

در این مقاله در مورد این مسجد معروف ، ایاصوفیه ، خواهیم گفت که اگر به فکر سفر به استانبول هستید ، باید از ایاصوفیه دیدن کنید تا تاریخ استانبول ، قیمت بلیط ایاصوفیه و این بنای تاریخی را ببینید. می تواند همه چیزهایی را که نیاز دارید بدانید. این شهر زیبا را آماده کنید و به این مسجد تاریخی روی آورید.

بازدید از استانبول در علی بابا را پیدا کنید و بخرید

نام مسجد حاجیه صوفیه
ایاصوفیه ، معروف به ایاصوفیه و ایاصوفیه ، از نظر هنری و تاریخی یکی از پربازدیدترین مکانهای استانبول و جهان است. معنای واقعی ایاصوفیه حکمت خداوند است. جالب است بدانید که این بنای تاریخی در قرن ششم به عنوان هشتمین عجایب جهان معرفی شده است.

ایاصوفیه با 1400 سال سن به عنوان یکی از بناهای تاریخی استانبول شناخته می شود و شاهد زمین لرزه ها ، جنگ ها و تاریخ های زیادی بوده است. این بنای یادبود که پیوندی میان مسیحیت و اسلام است ، نه تنها به دلیل قدمت بلکه به دلیل معماری بی نظیر در ترکیه و حتی در جهان شناخته شده است و هر ساله میزبان گردشگران از سراسر جهان است.

در ادامه موارد زیر را در این مسجد تاریخی مرور می کنیم تا با این شگفتی جهان بیشتر آشنا شویم:

1 تاریخ ایاصوفیه

. معماری حاجیا صوفیه

3 مکان و دسترسی به حاجیا صوفیه

4 قیمت بلیط برای ایاصوفیه

تاریخ ایاصوفیه
ایاصوفیه امروزی در واقع یک کلیسای بزرگ است که در سال 532-537 به دستور کنستانتین اول ، کلیسای بزرگ شهر ساخته شده است. این ساختمان توسط 10،000 کارگر در مدت 5 سال تحت نظارت 100 استاد باشی به اتمام رسیده است. این کلیسا دارای یک گنبد ، شیشه مرمر ، ایوان غربی و ورودی ، ایوان فوقانی ، لژ ملکه و درب مرمر است و جالب است بدانید که این بنا دارای تزئینات بسیاری مانند گلدان های مرمر و ستون ها از سراسر جهان است. از قسمتهای مختلف آورده شده است. این کلیسا قبل از ساخته شدن این کلیسا در سویل بزرگترین کلیسای هزار ساله در جهان بود و در طول تاریخ فراز و نشیب های زیادی را به خود دیده است.

به دستور سلطان محمد دوم ، پس از فتح استانبول توسط عثمانی ها ، این کلیسا در مسجد ایاصوفیه در استانبول تغییر کاربری داد که تأثیر بسزایی در معماری آن داشت. به عنوان مثال ، پس از فتح عثمانی ، سلیمان دستور داد که نقاشی های داخل ایاصوفیه را بپوشانند و نماز جمعه را در آنجا اقامه کنند. این بنا در طول تاریخ چندین بار مورد حمله و تخریب قرار گرفته و چندین بار مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. مشهورترین مرمت معماری عثمانی به دستور سلیم دوم توسط خواجیا حافور سونان آقا انجام شد در مرمت ، نمادهایی از دوران اسلامی به بنای یادبود اضافه شد.

ورودی ایاصوفیه
پذیرش حاجیا صوفیه
در حال حاضر دیگر از این مسجد به عنوان مسجد استفاده نمی شود و نماز در آنجا اقامه نمی شود. پس از اعلام آغاز جمهوری ترکیه تحت نظر Atat رک rk ، این مسجد به موزه تبدیل شد و اکنون موزه ایاصوفیه ، یکی از بزرگترین موزه های جهان نامیده می شود. درباره سایر موزه های استانبول در مجله علی بابا مطالعه کنید.

معماری حاجیا صوفیه
این مسجد با ارزش ترین مکان دوره بیزانس در ترکیه قلمداد می شود که دارای معماری شگفت انگیز رومی است. این ساختمان که مساحتی در حدود 6000 متر مربع دارد ، کاملاً از آجر ساخته شده و با سنگ مرمر پوشانده شده است ، دارای 107 ستون و 9 در است. بزرگترین ورودی اصلی مسجد برای ورود شاه با یک قاب برنز و یک قاب مرمر طراحی شده است.

در ساختار ساختمان از اندازه گیری هوشمندانه ای برای اتصال طاقها و ستونها استفاده شده است. چهار ستون بزرگ خاردار مصری چهار طاق فوقانی را پشتیبانی می کند و گنبد بزرگ مسجد روی آنها قرار گرفته است. در واقع بسیاری از ویژگی های معماری فعلی مسجد مانند گنبد ، مناره ، محراب ، ستون و تزئینات قرآنی پس از تغییر کاربری به مسجد افزوده شده است. گنبد حاجیا صوفیه 55 متر از سطح زمین و قطر آن 31 متر است که یکی از نمادهای معروف این مسجد برای گردشگران است. برخی ارتفاع گنبد را نشانه تعلیق و قرب به آسمان و خدا می دانند.

در سراسر مسجد ، همراه با آیات قرآن و خط عثمانی ، تصاویر واضحی از مریم و عیسی دیده می شود. این مسجد همچنین از زمان وجود خود دارای کاشی های معروف بسیاری مانند سونو (ماری و مسیح) ، مسیح و لوئی ششم ، دو فرشته و کی است که یکی از عجایب این مسجد است.

این بنای تاریخی که به عنوان یک شاهکار معماری در استانبول در نظر گرفته می شود ، دارای بسیاری از ویژگی های معماری و تزئینات داخلی است که غیرقابل توصیف است و تنها باید با چشم غیر مسلح دیده شود. بنابراین اگر قصد سفر به استانبول را دارید ، حتماً نام این مسجد را در لیست سایت ها و زمان برگزاری مسجد قرار دهید

  • dofivac137 dofivac137
  • ۰
  • ۰

افرادی که به فکر مهاجرت به ترکیه هستند اغلب در یکی از دو راهی قرار می گیرند. اولی بدون هیچ گونه ارتباطی ، هیچ تعهدی مالی ندارد و با اشتیاق سوار هواپیما می شود تا بدون فکر بعدی در خارج از کشور زندگی کند. گروه دوم اغلب سوالات ، تردید ، نیاز به دانستن و جستجوی توصیه های دوستان و خانواده خود را دارند.
آنها تعجب می کنند که آیا مادربزرگ ها را از دست می دهند یا برای افراد جوان تر ، آیا می توانند در تمام طول سال در ترکیه زندگی و کار کنند. آنها سوال می کنند که آیا فاصله فرهنگی بیش از حد زیاد است و آیا همه چیز را از کشور خود از جمله برنامه های تلویزیونی ، آشپزی و دوستان از دست خواهند داد.
ما می فهمیم که برای بعضی از افراد تصمیم گیری مهمتری در زندگی نسبت به دیگران است؛ بنابراین قصد داریم به طور کامل قرآیند مهاجرت به ترکیه را شرح بدهیم.

دلایل مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه

از صحبت با مشتریانی که به ترکیه مهاجرت کرده اند و حرکتی انجام داده اند ، دلایل مختلفی در مورد چرایی این کار ایجاد شده است. در حالی که برخی از آنها به یک رابطه چند فرهنگی اعتباری داشتند ، برخی دیگر می خواستند به اعضای خانواده که قبلا اینجا بودند بپیوندند. با این حال ، دو دلیل اصلی بیش از همه دلیل برجسته بود.

1: ارزش پول: پول به عنوان اولین دلیل مهاجرت مردم به ترکیه ، به ویژه کسانی که در استراحتگاه های ساحلی دریای اژه و مدیترانه مانند آلانیا ، فتحیه ، دیدیم ، کوش آداسی ، آنتالیا ، مارماریس ، بدروم ، هسارونو و اواجیک زندگی می کنند، رتبه بندی شده است. تعداد زیادی از ساکنان خارجی موافقند که در مقایسه با کشورهای غربی، هزینه زندگی بسیار ارزان تر است.

2: سبک زندگی : در حالی که می دانیم ترک ها گاهی اوقات می توانند بسیار بی روح باشند ، اما در واقع این یک جذابیت عالی برای خارجی ها است. استرس ناشی از یک سبک زندگی مدرن نیز به لطف مهمان نوازی ترکیه که اغلب به عنوان استقبال کننده ترین در جهان شناخته می شود ، به حداقل می رسد و نتیجه این است که هیچ کس احساس تنهایی نمی کند.

آب و هوای ایده آل آب و هوایی در تمام طول سال ، در غرب و جنوب زندگی در فضای باز را تشویق می کند و علیرغم افزایش غذاهای سریع و منجمد ، غذاهای ترکی با تأکید بر مواد تازه ، ریشه های اصلی خود را حفظ کرده اند. مردم می گویند که هر دو از طریق روشهایی که کشورشان نمی تواند مطابقت داشته باشد به زندگی ، رفاه و سلامتی بدون استرس کمک می کنند.

دو نکته منفی مهاجرت به ترکیه

 

زندگی همیشه یک تعادل ظریف از خوب و بد است ، فارغ از اینکه در چه وضعیتی قرار داشته باشیم. اغلب ، تحقق آرزوهای مادام العمر ما با فداکاری ها همراه است. هنگام انجام حرکت ، داشتن ذهنیت مهم است و گرچه ما توصیه می کنیم از اوقات خوب استفاده بهینه کنید ، تصور نکنید زندگی جدید شما مانند یک مدینه فاضله خدادادی خواهد بود. با مشکلاتی روبرو خواهید شد که ممکن است در قلب شما و صبر شما خراب شود.

1: مانع زبانی: بسیاری از افراد می گویند که یادگیری زبان برای آنها دشوار است و اغلب دلیل آن را ناتوانی در یادآوری کلمات و تلفظ صحیح تلفظ می کنند. برای افرادی که در استراحتگاه های تعطیلات ساحلی زندگی می کنند ، مشکل بزرگی برای زندگی روزمره نیست زیرا بسیاری از افراد محلی به لطف تجارت گردشگری انگلیسی صحبت می کنند.

با این حال ، هنگام یافتن کارگران برای انجام کارهای عجیب و غریب یا جستجوی نوار قرمز در دفاتر رسمی ، سد زبان به یک مشکل تبدیل می شود. خبر خوب این است که بسیاری از دوستان ترک همیشه مایل به کمک هستند و برای تهیه اسناد رسمی ، به هر حال شما باید از مترجم معتبر استفاده کنید. مقاله ما درباره راههای آسان یادگیری زبان ترکی نکات ، نکات و توصیه هایی برای پیمایش در سد زبان دارد.

2: سندرم مهاجرت: باور اینکه کسی که یک زندگی لذت بخش در زیر نور آفتاب و بدون مراقبت در جهان دارد ممکن است به دلیل بیماری روانی دچار شود سخت است ، اما سندرم غیر رسمی مهاجرت واقعی است. غالباً ، بعد از اینکه فرد احساس می کند در زندگی جدید خود مستقر شده است ، چشمگیر است ، دلیل اصلی آن وقت زیاد و کمبود ساختار در برنامه های روزمره است.

همه ما داستان افرادی را شنیده ایم که به اینجا نقل مکان می کنند و شکم آبجو بزرگی به دست می آورند زیرا آنها میخانه را به عنوان اولین مکان برای درمان بی حوصلگی خود انتخاب می کنند. اطمینان حاصل کنید که ورزش یک برنامه روزمره است و به سرگرمی هایی مانند عکاسی ، گلف ، پیاده روی یا کمک به گروه های خیریه محلی بپردازید.


مشاوره و 3 نکته ای که باید قبل از مهاجرت به ترکیه بدانید

 

همه کارشناسان اتفاق نظر دارند که برای کشورهایی که در حال جابجایی هستند ، ویژگی های شخصیتی خاصی این تفاوت را ایجاد می کند که آیا زندگی جدید شما یک فلاپ کامل است یا بهترین تصمیمی که در مورد سبک زندگی گرفته اید.
1: در برابر تجارب جدید باز باشید: این زمان نیست که در مورد چگونگی تصور زندگی ثابت قدم باشید. با اقشار مختلف مردم روبرو خواهید شد و در موقعیت هایی قرار می گیرید که قبلاً هرگز رخ نداده اند. کنجکاوی و تمایل به یادگیری کلیدی است.
2: مدیریت مالی: تبدیل نرخ ارز کشور خود و لیر ترکیه هنگامی که نرخ ارز روز به روز تغییر می کند ممکن است دشوار باشد. داشتن بیش از یک خانه در کشورهای مختلف نیاز شدیدی به مهارتهای مدیریت مالی را ایجاد می کند. امور مالی ، هزینه های خروجی و هزینه های خود را بدانید تا مطمئن شوید که گیرتان نیامده است. اگر قصد دارید یکی از بسیاری از خارجی ها در ترکیه باشید که از نرخ سود سود پس انداز ماهانه برای زندگی خود استفاده می کنند ، خرید کنید تا بهترین معامله را انجام دهید.
3: تصویر بزرگ: روزهای غم انگیزی وجود خواهد داشت ، لحظاتی که دلتان برای دوستان و خانواده در خانه تنگ می شود. گاهی اوقات ، شما می توانید صبر و تحمل خود را با بوروکراسی ترکیبی و کارنامه اداری ترکیه جلب کنید. در مواقع دیگر ، اختلافات فرهنگی با همسایگان ترک اتفاق خواهد افتاد. وقتی این اتفاقات می افتد ، به یاد داشته باشید که چیزهای کوچک را عرق نکنید و به خاطر داشته باشید که به ترکیه نقل مکان کرده اید. احساس شدید خودآگاهی به شما کمک می کند تا به جای بد به جنبه خوب زندگی نگاه کنید. 

برای راهنمایی و مشاوره در مورد مهاجرت به ترکیه به سایت مشاورین املاک درخت سفید مراجعه کنید.

  • dofivac137 dofivac137
  • ۰
  • ۰

اگر شما هم علاقه مند به بازدید از بزرگترین کشور جهان هستید ، همین حالا سفر خود را رزرو کنید و خرید تور روسیه را در نظر بگیرید ، زیرا این کشور جاذبه های بسیاری دارد و به خاطر معماری چشمگیرش مشهور است. مدتهاست که مردم ایران با مردم روسیه در ارتباط هستند ، بنابراین اگر به این سرزمین سفر کنید ، شاید بتوانید ردپای فرهنگ ایرانی را در میان مردم روسیه با علاقه کم پیدا کنید.
اگرچه سن پترزبورگ و مسکو از مهمترین مقاصد گردشگری روسیه هستند اما نباید از شهرهای سوچی ، سارانسک ، کازان ، یکاترینبورگ ، نیژنی نوگورود و سامارا غافل شد.
جام جهانی فیفا علاوه بر بازی های المپیک یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی در جهان بود که باعث شد طنین انداز شدن نام روسیه در جهان دوباره صورت گیرد و بسیاری از گردشگران روسیه را برای سفر انتخاب کنند. اکنون علی رغم پایان بازی های المپیک روسیه ، وجود جاذبه های مهم و مشهوری مانند موزه ارمیتاژ ، کرملین ، میدان سرخ ، مسکو تاریخی و صدها دیدنی شگفت انگیز در این سرزمین ، واقعاً شما را با سفر به روسیه راضی خواهد کرد. کردها
تور ارزان روسیه
شهرهای توریستی معروف روسیه

همه شهرهای روسیه شگفت انگیز هستند ، اما برخی از آنها توانسته اند گردشگران خارجی را جذب کنند. در ادامه ، شما را با این شهرهای محبوب آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا مهمترین شهرهای روسیه را به شما معرفی کنیم:
1-تور مسکو
بدون شک ، مسکو همیشه مشهورترین شهر توریستی در روسیه بوده و هست ، زیرا به خاطر پایتخت بودن شهرت دارد. سرزمین سرخ لقبی است که مدتهاست در مسکو شناخته می شود و حتی کتابی به همین نام نیز نوشته شده است که گشت و گذار در دیدن این شهر زیبا است.
مسکو جایی است که معماری رنگارنگ ساختمانهای آن چشم همه را به خود جلب می کند و به نظر می رسد شما وارد سرزمینی پر از کلیساها و بناهای شگفت انگیز شده اید. بد نیست بدانید که برخی تصور می کنند مسکو شهر عاشقان پرشور است زیرا وقتی از میان هر رنگی عبور می کنید در گوشه گوشه و کنار طرح های هنری خواهید دید ، اما وقتی به چهره مردم آن خیره شوید ، بارقه ای از شادی در آنها نمی یابید. وجود دارد ، اما مردم مسکو غمگین هستند. شما باید به مسکو سفر کنید و جادوی آن را برای خود ببینید.
جاذبه های گردشگری مشهور مسکو: کرملین ، کلیسای جامع سنت باسیل ، تئاتر بلشویک ، صومعه نوودوویچ ، کلیسای جامع عیسی منجی ، منطقه سلطنتی کلومنسکوئه ، کلیسای خوابگاه ، پارک الکساندر ، مجسمه پیتر بزرگ ، باغ وحش و باغ وحش ...

تور ارزان روسیه
2. تور در سن پترزبورگ
سن پترزبورگ یکی دیگر از شهرهای محبوب روسیه در جهان برای گردشگران خارجی است و آنقدر جذاب است که برخی بیشتر از مسکو این شهر را دوست دارند. پیشنهاد ما این است که اگر برای اولین بار به روسیه می روید ، تور ترکیبی روسیه ، سن پترزبورگ را خریداری کنید ، جایی که می توانید زیبایی روسیه را ببینید و تجربه کنید ، یا از انتخاب مسکو بدون تحقیق پرهیز کنید و حتما تحقیقات لازم را در مورد سن پترزبورگ انجام دهید. انجام دهید. در هر صورت ، سن پترزبورگ بعد از مسکو بزرگترین شهر روسیه است.
سن پترزبورگ شهری با طبیعتی زیبا است و تاریخ روسیه را به خوبی روایت می کند و در عین حال یکی از مدرن ترین شهرهای روسیه است و سرمایه گذاری فرهنگی این کشور در سن پترزبورگ انجام شده است. همچنین لازم به ذکر است که بسیاری از جاذبه های این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند.
جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ ارائه می دهد: موزه آرمیتاژ ، کاخ پیترهوف ، کلیسای منجی بر روی خون ، کاخ زمستانی ، کلیسای جامع سنت ایزاک ، کلیسای کازان ، تالار ماریینسکی ، باغ تابستانی و غیره

تور ارزان روسیه
3- تور سوچی
سوچی یکی از شهرهای روسیه است که در سالهای اخیر محبوبیت زیادی در بین گردشگران خارجی به ویژه ایرانیان پیدا کرده است. این شهر که در مرز غربی روسیه در ساحل دریای سیاه واقع شده است ، بلندترین شهر اروپا است و جاذبه های بسیاری دارد.
جاذبه های گردشگری محبوب سوچی: کوه آخون ، پارک ملی سوچی ، پیست اسکی رزا خوتور ، کوه فیشت ، ...
تور ارزان روسیه
هوای روسیه
یکی از مهمترین نکات در سفر آب و هوا است و توصیه می کنیم قبل از سفر به روسیه این نکته را در نظر داشته باشید زیرا این کشور بسیار بزرگ است و مانند ایران ، آب و هوای مختلف شهر متفاوت است. هرچه بیشتر به شهرهای شمالی روسیه سفر کنید ، هوا سردتر خواهد شد ، اما برای مسکو که محبوب ترین شهر روسیه است ، باید بگوییم که آب و هوای آن همیشه سردتر از تهران است ، به این معنی که اگر در اوایل بهار به آنجا سفر کنید ، باز هم سرد است. این مورد شما را اذیت خواهد کرد و وزش باد سرد ممکن است آزار دهنده باشد. زمستان در مسکو طولانی تر از زمستان تهران است و در این فصل بسیاری از شهرهای روسیه (از جمله مسکو) پوشیده از برف است.
تور ارزان روسیه
تور ارزان روسیه
Findator به عنوان یک بانک اطلاعاتی از تورهای مسافرتی ، تورهای روسی را با قیمت های مختلف برای شما عزیزان فراهم می کند که از منوی بالای این صفحه می توان به همه آنها دسترسی داشت. بنابراین اگر ملاک شما برای انتخاب تور روسیه قیمت است و به دنبال تورهای ارزان قیمت در روسیه هستید ، فرصت را از دست ندهید و همین حالا تور خود را رزرو کنید.

  • dofivac137 dofivac137