کافه محتوا

۱ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شناخت ترمزهای خود و دانستن علائم هشدار دهنده خرابی ترمز می تواند به جلوگیری از آسیب جدی و تعمیر پرهزینه خودرو کمک کند.

ماه آگوست توسط شورای مراقبت از خودرو "ماه ملی آگاهی ایمنی ترمز" نامگذاری شده است. معنی آن چیست؟ به طور خلاصه، این یک کمپین ملی برای کمک به جلوگیری از تصادفات رانندگی، تصادفات و تلفات ناشی از سیستم ترمز معیوب یا نامناسب است.

جای تعجب نیست که بسیاری از ارگان ها و سازمان های مختلف در مورد ایمنی ترمز حرف های زیادی برای گفتن دارند. بسیاری از رانندگان موافقند که کشف ناگهانی این که ترمزهای ما خاموش است، یا حتی با نیمی از ظرفیت خود کار می کند، یکی از ترسناک ترین سناریوهایی است که می توان تصور کرد. سوال این است که چگونه می توان علائم خرابی ترمز را قبل از وقوع آن دانست؟

ترمزها چگونه کار می کنند

احتمالاً قبلاً از عملکرد ترمزهای اتومبیل خود آگاه هستید، اما چقدر چیزهای دیگری در مورد آنها می دانید؟ در اینجا چند واقعیت کلیدی وجود دارد که همه رانندگان و دارندگان وسایل نقلیه باید بدانند:

اجزای اصلی سیستم ترمز شما دیسک ترمز، روتور، کالیپر ترمز، لنت ترمز و خطوط ترمز هستند.

هنگامی که پدال ترمز را فشار می دهید، سیلندر اصلی را فعال می کند، که بارها نیروی فشار شما را افزایش می دهد و انرژی را از سیلندر اصلی به سمت پایین خط به کالیپرها می فرستد، که لنت های ترمز را در اطراف روتورها حرکت می دهد تا اصطکاک ایجاد کند و باعث کاهش سرعت شود. .

دو نوع اصلی ترمز ترمزهای دیسکی و ترمز درام هستند. خودروی شما احتمالاً ترمز دستی نیز دارد.

تعمیر و نگهداری منظم ترمز شامل موارد زیر است:

  • تعویض لنت ترمز
  • تعویض روتور ترمز (در صورت تاب برداشتن)
  • تعویض روغن ترمز

علائم خرابی ترمز: به چه نکاتی توجه کنیم؟

1. افزایش فاصله توقف

اگر متوجه شده اید که توقف بیش از حد معمول طول می کشد، پس این یک نشانه کلاسیک است که ترمزها آنطور که باید کار نمی کنند. ممکن است تعجب کنید که اگر در گذشته هرگز به فواصل ترمز توجه نکرده اید، چگونه مطمئن خواهید شد.

واقعیت این است که شما نیازی به دانستن اعداد دقیق در اینجا ندارید. بیشتر رانندگان بیشتر از آنچه فکر می کنند با فاصله ترمز خود هماهنگ هستند. نکته اصلی این است که ترمزگیری ناگهانی چالش برانگیزتر به نظر می رسد یا برای توقف خودرو نیاز به افزایش نیروی ترمز است.

2. صداهای بلند ترمز

در بیشتر موارد، هر نوع ناله، ساییدن، کوبیدن یا سایر صداهای ناخواسته مشابه از وسیله نقلیه شما باید باعث نگرانی شود. اغلب اوقات، صدای جیر جیر از ترمزهای شما بر اساس طراحی وجود دارد. صدای جیر جیر ترمزها هشداری است که نشان می دهد لنت ترمز شما به پایان عمر خود نزدیک می شود. هر چه زودتر آنها را عوض کنید.

3. گرفتن ترمز

این اصطلاح به کشش جزئی وسیله نقلیه به یک سمت اشاره دارد که ممکن است هنگام ترمزگیری احساس کنید. محتمل‌ترین علت این است که شیلنگ ترمز معیوب نیاز به تعمیر دارد یا عدم تعادل فشار در کالیپرهای ترمز شما. در هر صورت، تعمیر و نگهداری مورد نیاز است.

4. ترمزهای اسفنجی

آیا تا به حال احساس کرده اید که دارید ترمز می کنید اما ناگهان احساس کردید که مجبورید پدال را خیلی بیشتر پایین بیاورید تا به اثری که انتظار دارید برسید؟ این به عنوان پدال ترمز "اسفنجی" شناخته می شود. این یک نشانه کلاسیک از تجمع رطوبت در سیلندر اصلی و روغن ترمز است. اگر پدال را به زمین نزدیک می کنید، ممکن است زمان آن رسیده که سیستم را شسته و روغن ترمز جدید دریافت کنید.

5. پالس های ترمز

اگر تا به حال احساس کرده اید که وقتی ترمز را فشار می دهید، بازخورد پالس مانندی دریافت می کنید، ممکن است روتور ترمز تاب خورده را تجربه کنید که نیاز به تعمیر دارد. روتور نیز ممکن است خراب نباشد، اما در عوض به درستی نصب نشده باشد. تنها زمانی که نبض از ترمزها طبیعی است، زمانی است که در حال ترمز اضطراری هستید و ABS (سیستم ترمز خودکار) شما شروع به کار می کند.

6. چراغ هشدار داشبورد

اگر داشبورد شما در مورد مشکل ABS یا ترمز به شما هشدار می دهد، حداقل بازرسی را ضروری می کند. این می تواند روتور، پد یا جزء دیگر باشد. مشکل اصلی چراغ‌های هشدار این است که اغلب به سیستم‌های عمومی اشاره می‌کنند تا خطاهای خاص. برای دریافت پاسخ واضح باید عیب یابی را انجام دهید یا حداقل یک مکانیک ترمزها را بررسی کند.

 

7. علائم لرزش/ارتعاش

فرض کنید هر گونه لرزش در فرمان یا هر نوع لرزش در پاسخ به ترمزگیری خود را تجربه می کنید. محتمل ترین علت تاب برداشتن دسیک ترمز است.

هرگز تعمیر و نگهداری ترمز خودرو را از دست ندهید

در اینجا چند نکته نگهداری وجود دارد که همیشه باید برای آینده به خاطر بسپارید. رعایت این نکات به شما کمک می کند تا ترمزهای موثر و طولانی مدتی داشته باشید:

تعمیر و نگهداری منظم ضروری است

روتور ترمز و لنت ترمز خود را حداقل یک بار در سال بدون در نظر گرفتن مسافت پیموده شده چک کنید، اما اگر به طور منظم از میانگین ملی 13500 مایل در سال تجاوز کنید، این اهمیت دو چندان می شود.

علاوه بر روتورها و لنت ها، روغن ترمز خود را نیز بررسی و به طور منظم سرویس کنید. به مرور زمان رطوبت بیرون را جذب می کند که باعث تیره شدن آن می شود و نیاز به شستشو دارد. تعمیر و نگهداری منظم بهترین راه برای جلوگیری از خرابی قطعات در وسیله نقلیه شما است.

سبک رانندگی مهم است

از فشار دادن شدید روی پدال ترمز خودداری کنید. به خودتان فضای زیادی برای کاهش سرعت بدهید. سعی کنید در ابتدا سرعت را کاهش دهید و سپس به آرامی ترمز کنید تا کاملا متوقف شود. علاوه بر این، فاصله معقولی بین خود و سایر خودروها حفظ کنید تا مجبور نباشید هر زمان که ترمز شدیدی انجام دهید.

قطعات ایمنی را ارزان نکنید

اگر ترمزهای جدیدی را برای خودروی خود انتخاب می کنید، همیشه پول بیشتری را روی کیفیت سرمایه گذاری کنید تا اینکه یک پنی را امتحان کنید. همیشه مایل باشید برای روتورها، کولیس ها و سایر قطعات خوب هزینه بیشتری بپردازید.

بیشتر بخوانید: زمان تعویض دیسک ترمز چیست؟

  • dofivac137 dofivac137