ویندوز 11 توشه های تاریخی نسخه های قبلی ویندوز را حذف می کند در حالی که فناوری های جدید بازی را به رایانه شخصی می آورد که تاکنون فقط در کنسول های ایکس باکس دیده شده است. از بهبودهای ظریف گرفته تا ویژگی های اصلی نسل بعدی، ویندوز 11 قرار است بازی را بهتر کند.
Game Pass به وضوح محصول بازیهای شاخص مایکروسافت است که نسخههای روز اول شخص اول و کتابخانه عظیمی از بازیهای شخص ثالث را ارائه میکند که به مرور زمان میآیند و میروند. در کنسولهای ایکسباکس، Game Pass یک تجربه یکپارچه است که بدون نقص کار میکند، اما در سیستمهای ویندوز 10 این تجربه بینقص و کمکم به هم میخورد. ما و سایر کاربران ویندوز 10 باگها و مشکلات زیادی را در رابطه با فایلهای خراب بازی، مشکلات عجیب ادغام فروشگاه ویندوز و حذف ناموفق بازیها تجربه کردهایم که فضای ذخیرهسازی را باز نمیگردانند.
مایکروسافت بسیاری از این موارد را در ویندوز 10 اصلاح کرده است و به بهبود آن در نسخه قدیمیتر سیستم عامل ادامه میدهد، اما PC Game Pass و بقیه اکوسیستم جدید بازی مایکروسافت از همان ابتدا در ویندوز 11 تعبیه شدهاند. تجربه خود ما از استفاده از Game Pass در ویندوز 11 عاری از مشکلات عملکرد و باگ های نمایش داده شده در ویندوز 10 بوده است. البته، این تجربه همه نیست، اما نکته کلیدی این است که مایکروسافت Game Pass را به ویندوز 11 اضافه نکرده است. بعد فکر این یکی از ارکان کلیدی سیستم عامل است.
بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های مخصوص گیمینگ
بهبود عملکرد و کارایی
ویندوز 10 شامل یک "حالت بازی" است که مطمئناً به مشکلات عملکرد بازی در اوایل چرخه حیات ویندوز 10 کمک می کند. ویندوز 11 همچنین دارای یک حالت بازی است، اما از همان ابتدا اصلاح شده و ارائه شده است. مایکروسافت در مورد حالت بازی چند درس آموخته است.
آیا میدانستید؟ رایانه های شخصی ویندوز 10 به صورت پیش فرض «حالت بازی» را روشن می کنند
حالت بازی ویندوز 11 فرآیندهای غیر بازی را در اولویت قرار می دهد تا به شما کمک کند از سخت افزار خود بیشترین بهره را ببرید. PC Gamer مقایسه عمیقی از ویندوز 10 و 11 منتشر کرده است، و برخی تفاوتهای عملکردی جزئی وجود دارد - معمولاً به نفع ویندوز 11، اما نه همیشه. ما انتظار داریم که ویندوز 11 به کاهش هزینههای اضافی بین نرمافزار و "فلز خالی" به چیزی شبیه به کنسول بازی ادامه دهد.
خودکار HDR برای بازی های موجود
Game Pass به وضوح محصول بازیهای شاخص مایکروسافت است که نسخههای روز اول شخص اول و کتابخانه عظیمی از بازیهای شخص ثالث را ارائه میکند که به مرور زمان میآیند و میروند. در کنسولهای ایکسباکس، Game Pass یک تجربه یکپارچه است که بدون نقص کار میکند، اما در سیستمهای ویندوز 10 این تجربه بینقص و کمکم به هم میخورد. ما و سایر کاربران ویندوز 10 باگها و مشکلات زیادی را در رابطه با فایلهای خراب بازی، مشکلات عجیب ادغام فروشگاه ویندوز و حذف ناموفق بازیها تجربه کردهایم که فضای ذخیرهسازی را باز نمیگردانند.
مایکروسافت بسیاری از این موارد را در ویندوز 10 اصلاح کرده است و به بهبود آن در نسخه قدیمیتر سیستم عامل ادامه میدهد، اما PC Game Pass و بقیه اکوسیستم جدید بازی مایکروسافت از همان ابتدا در ویندوز 11 تعبیه شدهاند. تجربه خود ما از استفاده از Game Pass در ویندوز 11 عاری از مشکلات عملکرد و باگ های نمایش داده شده در ویندوز 10 بوده است. البته، این تجربه همه نیست، اما نکته کلیدی این است که مایکروسافت Game Pass را به ویندوز 11 اضافه نکرده است. بعد فکر این یکی از ارکان کلیدی سیستم عامل است.
بهبود عملکرد و کارایی
ویندوز 10 شامل یک "حالت بازی" است که مطمئناً به مشکلات عملکرد بازی در اوایل چرخه حیات ویندوز 10 کمک می کند. ویندوز 11 همچنین دارای یک حالت بازی است، اما از همان ابتدا اصلاح شده و ارائه شده است. مایکروسافت در مورد حالت بازی چند درس آموخته است.
آیا میدانستید؟ رایانه های شخصی ویندوز 10 به صورت پیش فرض «حالت بازی» را روشن می کنند
حالت بازی ویندوز 11 فرآیندهای غیر بازی را در اولویت قرار می دهد تا به شما کمک کند از سخت افزار خود بیشترین بهره را ببرید. PC Gamer مقایسه عمیقی از ویندوز 10 و 11 منتشر کرده است، و برخی تفاوتهای عملکردی جزئی وجود دارد - معمولاً به نفع ویندوز 11، اما نه همیشه. ما انتظار داریم که ویندوز 11 به کاهش هزینههای اضافی بین نرمافزار و "فلز خالی" به چیزی شبیه به کنسول بازی ادامه دهد.
DirectStorage برای سرعت ذخیره سازی سریعتر
یکی از بزرگترین جهشهایی که جدیدترین کنسولهای بازی نسبت به کنسولهای قبلی ارائه میدهند، ذخیرهسازی با سرعت بالا است. زمان بارگذاری بازی های ویدیویی به طور چشمگیری کاهش یافته است و عملکرد درون بازی بازی هایی که از پخش دارایی استفاده می کنند نیز افزایش زیادی یافته است.
رایانه های شخصی به سادگی نمی توانند از سرعتی که SSD های مدرن ارائه می دهند استفاده کنند، اما DirectStorage این فناوری را از Xbox به رایانه های ویندوز 11 می آورد. این یکی از ویژگی های سیستم عامل است که به GPU اجازه می دهد سرعت انتقال را تسریع کند و در عین حال CPU را از برخی از سربارهای درگیر رها کند. نتیجه نهایی تجربه انتقال داده بسیار سریعتر در بازی ها است.
متأسفانه، برای کار کردن DirectStorage به اجزای سخت افزاری بسیار خاصی نیاز دارید، اما در نهایت، همه رایانه ها این الزامات را برآورده خواهند کرد. در ابتدا، تنها SSD های 1 ترابایتی می توانستند از DirectStorage استفاده کنند، اما بعداً این نیاز حذف شد. در زمان نگارش، به یک SSD با استفاده از پروتکل NVMe و یک پردازنده گرافیکی DirectX 12 با پشتیبانی از shader model 6.0 نیاز دارید.
چه امروز رایانهای با قابلیت DirectStorage داشته باشید یا نه، ویندوز 11 زمینه را برای نسل جدیدی از بازیها فراهم میکند که واقعاً میتوانند حجم داده را افزایش دهند.
این آینده DirectX است
هر دو ویندوز 10 و ویندوز 11 از DirectX 12 Ultimate پشتیبانی می کنند، آخرین API مایکروسافت با آخرین ویژگی هایی که توسعه دهندگان می توانند برای ساخت بازی های چشم نواز از آن استفاده کنند. بنابراین، در حال حاضر، گیمرهای ویندوز 10 می توانند با فرض داشتن سخت افزار مناسب برای پشتیبانی از آن به مجموعه ویژگی های مشابه دسترسی داشته باشند، اما این برای مدت طولانی صادق نخواهد بود. ویندوز 10 در اکتبر 2025 به پایان عمر پشتیبانی خود میرسد. این امر باعث میشود که پیشبینی مطمئنی وجود داشته باشد که توسعههای DirectX آینده برای کنسولهای ایکسباکس و ویندوز 11 ارائه میشوند، بدون اینکه قول داده شود که این اتفاق پس از تاریخ انقضای رسمی ویندوز 10 رخ دهد.
بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های مخصمص گیمینگ برند ایسوس کدامند؟
DirectX 12 Ultimate در رایانه های شخصی ویندوز 10 و ایکس باکس چیست؟
البته عجله ای وجود ندارد، زیرا ما انتظار داریم حداقل به روز رسانی DirectX 12 Ultimate برای ویندوز 10 تا پایان پشتیبانی انجام شود، اما اگر می خواهید پیشرفت بعدی در ویژگی های بازی را تجربه کنید، ویندوز 11 مکانی برای انجام این کار برای آینده قابل پیش بینی است.
جدیدترین پردازندههای مرکزی Alder Lake (که مدلهای نسل دوازدهم هستند) از اینتل، یک معماری هیبریدی جدید را با هستههای با کارایی بالا و هستههای کارآمد ترکیب شده با یکدیگر برای حداکثر کارایی به رایانههای رومیزی ارائه میکنند. این برای بازی عالی است زیرا به این معنی است که بازیها به هستههای با کارایی بالا دسترسی کامل دارند در حالی که هستههای کارآمد کارهای خانهداری پسزمینه و برنامههای مجاور بازی مانند Discord یا برنامههای استریم را انجام میدهند.