کافه محتوا

۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

امروزه اشکال هنری زیادی موجود استف اما نقاشی آکریلیک یکی از محبوب ترین انتخاب ها است. دلیل محبوبیت زیاد آن این است که می توان رنگ را روی سطوح مختلف بکار برد و استفاده و تمیز نگه داشتن آن آسان است. رنگ اکریلیک نیز از این نظر کاربرد دارد که می توانید با رنگ آمیزی یا مخلوط کردن آن با مواد مختلفف جلوه هایی مشابه رنگ روغن و آبرنگ ایجاد کنید. نقاشی اکریلیک روی کاغذ سطح کاملی است که می توانید پروژه های رنگ اکریلیک خود را روی آن نشان دهید. با این حالف انواع مختلفی از کاغذ وجود دارد و چند نکته را باید قبل از خرید کاغذ اکریلیک در نظر بگیرید.

در کاغذ اکریلیک به دنبال چه چیزی باشید

کاغذ برای رنگ های اکریلیک باید بتواند در برابر بسیاری از موارد مقاومت کندف زیرا تکنیک های خاصی در صورت استفاده از کاغذهای نادرست یا خیلی نازک می تواند باعث آسیب شود. کاغذ اکریلیک باید محکم باشد و بتواند تراشهف رنگ های سنگین و لعاب را در بین بسیاری از تکنیک های دیگر کنترل کند. هنگام جستجوی کاغذ برای رنگ های اکریلیکف ترجیحاً آنها باید از خمیر کتان یا پنبه ساخته شوندف زیرا اینها کاغذ با دوام تری تولید می کنند.

کاغذ ساخته شده از چوب چندان سفت نیست و ممکن است حاوی اسیدهایی باشد که می تواند بر رنگ تأثیر بگذارد. برای اینکه بدانید چه چیزی خریداری می کنیدف همیشه برچسب آن را بررسی کنید که در آن باید کتانف پنبه یا فاقد اسید باشد. اکثر ما می دانیم که رنگ اکریلیک به سرعت خشک می شود و سخت می شودف بنابراین باید مطمئن شوید که کاغذ مناسب را انتخاب کرده اید تا از مواردی مانند ترک خوردگی یا مشکلات دیگر جلوگیری شود.

کاغذ اکریلیک با وزن زیاد

از آنجا که کاغذ برای رنگ اکریلیک باید با دوام باشدف همیشه باید ابتدا گزینه های کاغذ سنگین را در نظر بگیرید. اگر می خواهید از مقدار مناسبی آب یا روش دیگر استفاده کنیدف کاغذ رنگ های اکریلیک نباید پیچ خورده یا کمانش دهد. برای جلوگیری از این مشکلاتف کاغذی را انتخاب کنید که کمتر از 300 GSM (گرم در متر مربع) یا 140 پوند نباشد. (پوند در هر ریم). هرچه عدد بیشتر باشد کاغذ ضخیم تر و سنگین تر خواهد بود. هرچه کاغذ سنگین تر باشدف محکم تر خواهد بود و راحت تر می توان آن را روی تخته یا سه راهی نصب کرد.

 

رنگ های آکریلیک

کاغذ اکریلیک بدون اسید

برای افزایش طول عمر کاغذف باید بدون اسید باشد یا دارای pH خنثی باشد. هرگونه اسید درون کاغذ می تواند به مرور زمان باعث زردی شود و همچنین ممکن است کاغذ شکننده شود. کاغذهایی که فاقد اسید هستند به طور کلی هزینه کمی دارندف به عنوان مثالف کاغذ قهوه ای و کاغذ کپی. هنگام خرید کاغذ اکریلیکف باید به محصول توجه کنید که باید نشان دهد فاقد اسید است.

بافت کاغذ اکریلیک

هنگام استفاده از رنگ های اکریلیک روی کاغذف سطح کاغذ نباید صافف روغنی یا ظاهری براق داشته باشد. کاغذ اکریلیک برای جذب بهتر به کمی بافت نیاز داردف بنابراین مراقب انواع مختلف کاغذهای زبر باشید. کاغذهای مخصوص اکریلیک بهترین انتخاب هستندف با این حالف شما همچنان می توانید از کاغذهای آبرنگ و هنرهای زیبا استفاده کنید. کاغذ آبرنگ فشرده سرد معمولاً بافت نازک تری داردف در حالی که کاغذ فشرده گرم تمایل دارد سطح صاف تری داشته باشد. انتخاب شما بستگی به این دارد که از چه تکنیکی می خواهید استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که همیشه از کاغذهای ضخیم تر استفاده کنیدف زیرا نمی خواهید رنگ از طریق کاغذ خونریزی کرده یا تار شود.

برخی توصیه می کنند که مبتدیان هنگام استفاده از رنگ های اکریلیک بهتر است با بوم یا چوب شروع کنند. رنگ های اکریلیک معمولاً در کاغذ فرو می روند که ترکیب را دشوار می کند. بوم رنگهای روشن تری را ارائه می دهد و می توانید لایه های رنگ بیشتری را اعمال کنید.

برای کمک به تصمیم گیری در مورد کاغذ اکریلیک روی رنگف در اینجا چند جوانب مثبت و منفی وجود دارد:

مزایا

  • مقرون به صرفه تر از بوم یا چوب
  • کاغذ را می توان راحت تر ذخیره کرد
  • کاغذ راحت تر حمل می شود
  • راهی عالی برای آزمایش تکنیک های جدید

معایب

  • انتخاب وزن مناسب مهم است
  • کاغذهای با وزن بیشتر هزینه بیشتری دارند
  • اگر کاغذ اشتباه خریداری کنید ممکن است هزینه و زمان زیادی برای شما داشته باشد
  • هنگام نقاشی در فضای باز هنوز به چند وسیله اضافی مانند نوار یا تخته نیاز دارید

رنگ کاغذ

بسته به آنچه می خواهید به آن برسیدف رنگ کاغذ می تواند در آخرین اثر هنری شما نقش داشته باشد. رنگ آمیزی کامل سطح هیچ تفاوتی نخواهد کردف اما اگر قصد ندارید کل سطح را رنگ کنیدف پس زمینه نمایان می شود. بنابراینف رنگ کاغذ نقش قابل توجهی دارد.

انواع کاغذ برای رنگ اکریلیک

اگرچه رنگ اکریلیک انعطاف پذیر است و می توان آن را روی سطوح مختلف رنگ آمیزی کردف اما گاهی کاغذ ساده ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه است. از چه نوع کاغذی برای رنگ اکریلیک باید استفاده کنید؟ گزینه های زیادی در دسترس استف بگذارید ببینیم چه گزینه هایی وجود دارد

کاغذ اکریلیک

ما با کاغذ اکریلیک واقعی که مخصوص رنگهای اکریلیک ساخته شده است شروع می کنیم. برخی از مارک هایی که پدهای رنگ آمیزی اکریلیک ارائه می دهند شامل Canson ،Strathmore و Royal & Langnickel هستند. این نوع کاغذ برای رنگ های اکریلیک سخت و فاقد اسید است و رنگ اکریلیک را به خوبی نگه می دارد. شما می توانید کاغذ اکریلیک را در پد و همچنین ورق تهیه کنید و بسیار ضخیم تر از انواع دیگر کاغذ است. به عنوان مثال کاغذ Canson دارای وزن 185 پوند است. (400 گرم بر متر مربع) و ضخیم تر از موجودی کارت متوسط شما است. برخی از کاغذهای اکریلیک می توانند بافت های متفاوتی مانند بافت بوم یا بافت آبرنگ با فشار سرد داشته باشند.

کاغذ اکریلیک قیمت نسبتاً مناسبی دارد و نباید مانند کاغذهای پایین تر خراب یا چروک شود. شاید لازم باشد بررسی کنید تا ببینید کاغذ را از کجا تهیه می کنید اما بیشتر آنها را می توانید در آمازون خریداری کنید. کاغذ اکریلیک مورد علاقه بسیاری از هنرمندان است و اگر می خواهید در نقاشی اکریلیک کاوش کنید باید مورد توجه قرار گیرد.

کاغذ آبرنگف سنگین وزن

کاغذ آبرنگ بسیار جاذب است اما برای خونریزی ایجاد نشده استف بنابراین نیازی به انجام هیچگونه آماده سازی مانند افزودن یک لایه پرایمر یا گسو ندارید. بافت نیز قابل قبول است و رنگ های اکریلیک را به خوبی اداره می کند. باید از یک کاغذ سنگین تر استفاده کنیدف که باید عملکرد رنگ های اکریلیک را بهبود بخشد.

استفاده از مقوا

مقوا هنگام استفاده از رنگ های اکریلیک یک گزینه بسیار ارزان است. مقوا به طور معمول به راحتی یافت می شود و تا زمانی که هیچ گونه تحریف سطحی نداشته باشدف استفاده می شود. اگر تصمیم دارید مقوا را امتحان کنیدف توصیه می کنیم یک لایه گسو را در دو طرف تخته بمالید. این کار مقوا را محکم تر می کند و به شما کمک می کند تا از رنگ های اکریلیک خود به طور مثرتری استفاده کنید.

کاغذ مصنوعی

امروزه مواد مصنوعی زیادی موجود است و کاغذ نیز از این قاعده مستثنی نیست. کاغذ معمولی شما معمولاً از الیاف طبیعی ساخته شده استف در حالی که کاغذ مصنوعی از پلی پروپیلن تشکیل شده است. این باعث می شود که این نوع کاغذ در برابر مواردی مانند پاره شدن یا چروک شدن مقاوم تر باشدف اما این ماده آنقدر جاذب نیست. کاغذ مصنوعی دارای pH خنثی استف بنابراین کاغذ باید مدت زمان زیادی بدون هیچ گونه خرابی دوام بیاورد. یکی از اشکالات عمده قیمت استف که ممکن است در مقایسه با سایر گزینه های کاغذ گران تر باشد.

کاغذ نقاشی سنتی

آیا می توانید از رنگ اکریلیک روی کاغذ استفاده کنید؟ به این نوع کاغذها کاغذ کارتریج نیز گفته می شود و کاغذی است که بیشتر برای قلم و مداد استفاده می شود. این نوع کاغذ هنگام استفاده از رنگ های اکریلیک ایده آل نیست. با این حالف اگر می خواهید کاغذ طراحی کنیدف بهتر است یک کاغذ سنگین را از 185 پوند انتخاب کنید. یا 400 گرم بر متر مربع اگر کاغذ سبک تری را انتخاب می کنیدف قبل از رنگ آمیزی با رنگ های اکریلیک باید آن را آماده کنید.

تهیه کاغذ برای رنگ اکریلیک

نقاشی اکریلیک روی کاغذ گاهی اوقات به آمادگی کمی نیاز دارد. با این حالف بیشتر بستگی به آنچه می خواهید با اثر هنری خود انجام دهیدف دارد. نقاشی مستقیم روی کاغذ با کیفیت خوب و بدون اسید اشکالی نداردف زیرا رنگ های اکریلیک مانند رنگ های روغنی روی الیاف کاغذ تأثیر نمی گذارد. هنگام تلاش برای استفاده از مخلوط های صافف جذب پذیری مشکل اصلی استف ممکن است قبل از شروع به کارف دو لایه گسو را در نظر بگیرید.

هنگام استفاده از کاغذی که فاقد اسید استف قبل از شروع نقاشیف استفاده از gesso روی کاغذ به جلو و عقب ضروری است. همچنین می توانید یک سیلر شفاف یا سایر رسانه ها برای آماده سازی سطح کاغذ در نظر بگیریدف که همه آنها باید به صورت آنلاین یا در فروشگاه صنایع دستی محلی شما موجود باشد. همیشه می توانید ابتدا مقاله را امتحان کنید تا ببینید اگر قبل از شروع آخرین اثر هنری خود مطمئن نیستید چه اتفاقی می افتد. Gesso مخلوطی از چسب حیوانات چسبیف گچ و رنگدانه سفید استف همچنین یک گزینه گسو و سیاه رنگ روشن نیز موجود است.

نکاتی در مورد جلوگیری از پیچ خوردگی کاغذ

شاید شما تازه شاهکار نقاشی خود را به اتمام رسانده باشید تا خشک شدن آن را ببینید و در لبه ها شروع به تاب خوردن یا بالا آمدن کنید. بنابراینف چگونه می توانید از این امر جلوگیری کنید؟ اما برای آگاهی دقیق قبل از شروع آخرین اثر هنریف بهتر است ابتدا چیزها را آزمایش کنید.

  • از کاغذ حداقل 140 پوند استفاده کنید. یا بالاترف 300 پوند باید موثرتر باشد
  • قبل از شروع به رنگ آمیزی از گسو یا مواد دیگر استفاده کنید تا از پیچ خوردگی جلوگیری شود
  • صاف کردن کاغذ پس از نقاشی می تواند مفید باشد. برخی از حوله ها و کاغذهای سیلیکونی بین آنها می توانند از چسبیدن رنگ به هر سطحی جلوگیری کنند
  • هنگام استفاده از صفحات گشادف لبه ها را با استفاده از نوار نقاشان به تخته بچسبانید و بگذارید تا همه چیز خشک شود. در صورتی که نوار بیش از حد بچسبدف ممکن است لازم باشد حاشیه ای دور کاغذ بگذارید
  • همچنین امکان خیساندن و کشیدن کاغذ وجود دارد

در نهایتف بهترین گزینه این است که یک کاغذ اکریلیک با کیفیت خوب پیدا کنید که در برابر تاب خوردن مقاوم باشد حتی اگر مجبور به پرداخت کمی بیشتر باشید.

  • dofivac137 dofivac137